Η Ευρωπαϊκή αγορά καλλυντικών προϊόντων είναι, μαζί με την Αμερικανική αγορά, η μεγαλύτερη παγκοσμίως, με αξία 80 δις € σε λιανικές τιμές το 2021. Οι μεγαλύτερες αγορές στην Ευρώπη είναι η Γερμανία (13.6 δις €), η Γαλλία (12.0 δις €), η Ιταλία (10.6 δις €), η Αγγλία (9.9 δις €), η Ισπανία (6.9 δις €) και η Πολωνία (4.0 δις €)*. Η αγορά της Ελλάδας το 2021 έφτασε περίπου το 1 δις € και βρίσκεται στην 17η θέση μεταξύ των 27 ευρωπαϊκών χωρών.

Τα μερίδια της αγορά ανά κατηγορία προϊόντων είναι: φροντίδα δέρματος (23,2 δις €), προϊόντα καθαρισμού και υγιεινής (20,6 δις €), φροντίδα μαλλιών (14,4 δις €), αρώματα (11,9 δις €) και προϊόντα μακιγιάζ (9,8 δις €).

Οι εξαγωγές των καλλυντικών προϊόντων από την Ευρώπη, συνολικά ήταν 24,2 δις €, το 2021. Η Γαλλία και η Γερμανία είναι οι μεγαλύτερες εξαγωγικές χώρες. Οι εξαγωγές της Ελλάδας ξεπέρασαν τα 400 εκατ. €.

Η Βιομηχανία Καλλυντικών απασχολεί περίπου 255.000 άμεσα και 1.714.000 έμμεσα εργαζόμενους, δηλαδή συνολικά προσφέρει πάνω από 2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.

Η αλυσίδα αξίας της Βιομηχανίας Καλλυντικών περιλαμβάνει πέντε επίπεδα:

  • Εισροές στην παραγωγή: οι εταιρείες που παρέχουν τις πρώτες ύλες και τα υλικά συσκευασίας που απαιτούνται για την παρασκευή των καλλυντικών. Το 2018, υπήρχαν πάνω από 100 εταιρείες που παρασκευάζουν συστατικά καλλυντικών στην Ευρώπη.
  • Βιομηχανοποίηση: παραγωγοί προϊόντων και προμηθευτές υποστηρικτικών δραστηριοτήτων, όπως π.χ. μάρκετινγκ και πληροφορική. Το 2021, σχεδόν 7.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) δραστηριοποιούνται στην παραγωγή καλλυντικών στην Ευρώπη.
  • Διανομή και χονδρική πώληση: Το 2015, υπήρχαν περίπου 23.000 επιχειρήσεις που ασχολούνταν με το χονδρεμπόριο καλλυντικών στην Ευρώπη (Eurostat, 2015).
  • Υπηρεσίες ομορφιάς και λιανική πώληση: ινστιτούτα αισθητικής, πολυκαταστήματα, ηλεκτρονικά καταστήματα,  φαρμακεία, κλπ. Το 2015, υπήρχαν περίπου 46.400 εξειδικευμένα καταστήματα. Η έρευνα δείχνει ότι τα εξειδικευμένα καταστήματα αποτελούν λιγότερο από το 26% των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών. πράγμα που σημαίνει ότι ο συνολικός αριθμός σημείων λιανικής πώλησης καλλυντικών προϊόντων είναι πιθανό να είναι σημαντικά υψηλότερος.
  • Καταναλωτές: τα άτομα που αγοράζουν καλλυντικά αντιπροσωπεύουν τον τελικό κρίκο στην αλυσίδα αξίας.

Η Βιομηχανία Καλλυντικών συνεισφέρει στην ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας και στη μελλοντική της ανάπτυξη προσελκύοντας επενδύσεις εκτός Ευρώπης, επενδύοντας στην Έρευνα και Ανάπτυξη των προϊόντων και αναπτύσσοντας άυλα περιουσιακά στοιχεία όπως είναι οι προϊόντικές μάρκες. Η μεγάλη πλειοψηφία των 500 εκατομμυρίων Ευρωπαίων καταναλωτών χρησιμοποιούν καθημερινά καλλυντικά προϊόντα για την προστασία τους, την ευεξία και την τόνωση της αυτοπεποίθησης. Δείτε περισσότερα για την αγορά των καλλυντικών στην ενότητα για τον Τύπο.