Οικονομική επισκόπηση της βιομηχανίας καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας

Η Ευρώπη αποτελεί ηγέτη στην παγκόσμια αγορά καλλυντικών και προϊόντων προσωπικής φροντίδας, με εκτιμώμενες λιανικές πωλήσεις το 2023 που φτάνουν τα €96 δισεκατομμύρια.

Οι μεγαλύτερες εθνικές αγορές για καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας στην Ευρώπη είναι η Γερμανία (€15,9 δισεκατομμύρια), η Γαλλία (€13,7 δισεκατομμύρια), η Ιταλία (€12,5 δισεκατομμύρια), το Ηνωμένο Βασίλειο (€11,0 δισεκατομμύρια), η Ισπανία (€10,4 δισεκατομμύρια) και η Πολωνία (€5,2 δισεκατομμύρια).

Κοινωνικοοικονομική επίδραση

Εκτιμάται ότι η βιομηχανία καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας συνεισφέρει τουλάχιστον €29 δισεκατομμύρια πρόσθετης αξίας στην ευρωπαϊκή οικονομία ετησίως. Από αυτά, €11 δισεκατομμύρια προέρχονται άμεσα από την παραγωγή καλλυντικών προϊόντων και €18 δισεκατομμύρια έμμεσα μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού (Eurostat 2015).

Συμπεριλαμβανομένης της άμεσης, έμμεσης και προκληθείσας οικονομικής δραστηριότητας, η βιομηχανία υποστηρίζει πάνω από 3,5 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Το 2023, περισσότεροι από 259.244 άνθρωποι απασχολούνταν άμεσα, και άλλοι 2,68 εκατομμύρια έμμεσα στην αλυσίδα αξίας των καλλυντικών.

Για κάθε 10 εργαζόμενους στην ευρωπαϊκή βιομηχανία καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας, δημιουργούνται τουλάχιστον δύο ακόμα θέσεις εργασίας στην ευρύτερη οικονομία λόγω της δαπάνης των εργαζομένων σε αγαθά και υπηρεσίες.

Επιπλέον, μέσω της έλξης επενδύσεων από εκτός ΕΕ, της ανάπτυξης ανεκτίμητων περιουσιακών στοιχείων όπως οι εμπορικές μάρκες και της επένδυσης στην έρευνα και ανάπτυξη, η βιομηχανία καλλυντικών και προσωπικής φροντίδας συμβάλλει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας και στην προώθηση της μελλοντικής ευημερίας.

Η συντριπτική πλειοψηφία των 500 εκατομμυρίων καταναλωτών της Ευρώπης χρησιμοποιεί καθημερινά καλλυντικά και προϊόντα προσωπικής φροντίδας για να προστατεύσει την υγεία τους, να βελτιώσει την ευημερία τους και να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή τους. Από αντιιδρώτικα, αρώματα, μακιγιάζ και σαμπουάν, μέχρι σαπούνια, αντηλιακά και οδοντόκρεμες, τα καλλυντικά διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο σε όλα τα στάδια της ζωής μας και προσφέρουν σημαντικά λειτουργικά και συναισθηματικά οφέλη.